itsAllAboutLivingMyth&HealthProducts

Thursday 21 January 2016

masalah keputihan VS fw Dara harumi

Antara penyakit akibat dari keputihan

Cecair yang keluar, kadang-kadang dapat diketahui penyebab keputihan seperti

1.Jangkitan kencing nanah, sebagai contoh, menghasilkan cecair kental, bernanah dan berwarna kuning kehijauan.

2.Keputihan yang disertai bau busuk boleh disebabkan oleh kanser.

3.Keputihan akibat cendawan Candida albicans, keputihan jenis ini mempunyai ciri-ciri warna putih seperti susu, cecair kental, bau tak sedap dan sangat gatal, kadang-kadang boleh menimbulkan radang pada faraj sehingga kelihatan kemerahan.

4.Keputihan akibat bakteria Vaginosis atau Gardnerella, keputihan jenis ini mempunyai ciri-ciri warna abu-abu, tidak terlalu pekat, cecair berbuih, mengeluarkan bau yang hanyir, dan gatal yang mengganggu.

5.Keputihan akibat parasit Trichomonas vaginalis, keputihan jenis ini mempunyai ciri-ciri warna kehijauan atau kuning, cecair berbuih dan bau hanyir, tidak menimbulkan gatal, tetapi apabila ditekan, vagina akan terasa sakit. keputihan ini boleh disebarkan melalui hubungan seks yang tidak sihat.

6.Keputihan akibat virus, keputihan jenis ini boleh disebabkan oleh virus, HIV, Herpes atau Candyloma. keputihan yang diakibatkan oleh jenis ini boleh mencetuskan kanser rahim.

Keputihan herpes biasanya disertai tanda-tanda herpes seperti luka yang melepuh, sedangkan pada keputihan candyloma disertai tanda-tanda candyloma berupa kutil-kutil yang tumbuh di faraj atau rahim. Penyakit herpes atau candyloma terkadang tidak dikesan secara awal, kerana umumnya tanda-tandanya tidak mudah terlihat, kerana muncul di dalam faraj.

Sebagai usaha awal yang MURAH, SELAMAT & MUDAH.

FEMININE WASH DARA HARUMI RM19.90*harga promosi sehingga stok habis
Boleh dapatkan dengan saya sendiri
Hubungi 018-4741823 sekarang
COD @ stadium badminton cheras





No comments:

Post a Comment