itsAllAboutLivingMyth&HealthProducts

Friday, 13 December 2013

jom try..

mari...mari...kita kongsi!
cerita best testimoni dari kampung halamanku, Kg. Sungai Apong, Sabak Bernam, Selangor..
Uncle saya.. (cheewah..xpe, kita guna perkataan poyo kit) .. uncle saya keje Pengawal Keselamatan sebagai Supervisor kat salah sebuah institut besar kat Sg. Lang, Selangor.. 

Keje sebagai Supervisor ni memang laa penat..! Penat fikir sebenarnya dengan kerenah anak-anak buah, nak jaga hati anak-anak buah, nak maintain prestasi kerja anak-anak buah..macam-macam lagi lah..

Dah hal kerja, balik rumah pulak dengan melayan anak-anak perempuan yang aktif & isteri. Belum hilang penat balik dari kerja, belum puas bermain dengan anak-anak, dah kene pulak ke kebun..almaklum, duduk di kampung..

Hari-hari bekerja syif pagi, beliau dok buat perkara yang sama...! Sampai naik beruban rambut di atas kepala..Luruh rambut-rambut sampai nak botak jadinya.. Kulit jadi kusam & sedikit berkedut sebab tak cukup rehat, kurang tidur & sebagainya..Kesian..
Pernah juga produk lebatkan rambut, hilangkan uban, tapi berkesan tak sampai sebulan..

tapi sekarang, lepas menggunakan produk ni beliau tak lagi mengalami masalah-masalah cantu..malah, beliau mengaku
* Badan maintain bertenaga 
lepas minum beberapa sachet Kopi Setunjang dalam beberapa hari. Pastu beliau mengambil keputusan untuk try kopi ni..Belum pun habis sebungkus x 15 Sachet, beliau mengaku lagi yang beliau mengalami perubahan
* Kulit semakin bersih & cerah
* Rambut berkilat & lebat
* Perut yang dulu boroi semakin kempis
 LIFETEA
Sangat sesuai untuk semua peringkat umur..
Kanak-kanak demam, boleh juga beri minum 2-3 sudu air bancuhan LIFETEA, InsyaAllah..kebah la demam..

Bagi sesiapa yang sembelit juga boleh cuba minum LIFETEA. Tak kira tua @ muda mahupun kanak-kanak..

Selain rasanya yang enak berikutan campuran Ekstrak buah-buahan, ia juga berkhasiat & baik untuk kesihatan.
SRI RAMPING ORANGE
* Yang ini walaupun gelarannya seperti hanya sesuai bagi mereka yang nak susut tubuh & berat badan terutamanya wanita, tapi sebenarnya lelaki pun boleh menggunakannya..

Ia bukan sekadar bancuhan untuk kurus semata-mata, ia juga mengandungi kolegen yang umumnya tahu tugas utama ialah mencantik & menganjalkan kulit..

Cuba dulu..baru tahu..



Wednesday, 4 December 2013

PRODUK-PRODUK TERSOHOR ABAD INI


(Berdaftar dengan KKM)

Blinq Beauty Drink
(No Pendaftaran KKM : 20130925155924492)
Harga RM 150 (30 sachet)

Apa itu Blinq Beauty Drink Minuman 3 dalam 1 dengan pemakanan sunnah :

1. Kecantikkan :
- Kulit akan menjadi lebih tegang.
- Kulit akan cerah sekata seluruh badan.
- Garisan kedut berkurangan.
- Jeragat pudar.
- Open pores akan mengecil.
- Jerawat kecut seawal 3 hari.
- Parut jerawat hilang.
- Membantu merawat masalah rambut gugur.
- Membantu mendapatkan kuku yang cantik.

2. Kesihatan :
- Anti kanser No.1
- Menstabilkan tekanan darah.
- Tidak menggunakan gula.
- Menstabilkan hormon wanita.
- Memberi tenaga.
- Meningkatkan sistem imunisasi.
- Merawat ekzema
- Merawat masalah Arthitis (sakit sendi), tyroid, cyst / kalenjar.

3. Bentuk Badan Yang IDEAL :
- Membakar lemak.
- Memerangkap minyak.
- Meningkatkan kadar metabolisme badan.
- Rasa kenyang.
- Rendah karbohidrat
- Mengawal nafsu makan.

Kelebihan Blinq Beauty Drink berbanding produk lain :
- 3 dalam 1.
- Mengandungi pemakanan sunnah "habbatus sauda, madu, delima & kurma"
- JIMAT hanya dengan 1 minuman sahaja.
- Bentuk sachet yang mudah dibawa.
- Sesuai untuk "DIABETIC"
- Menggunakan Stevia sebagai pengganti Gula
- Collagen Marin Laut Dalam (Ikan Salmon) Kualiti Collagen Terbaik untuk penyerapan ke dalam tubuh badan.
- Soursop - ANTI KANSER
- Boleh diminum oleh Ibu dalam pantang dan "breast feeding"

===========================================

Blinq Beauty Bar (100gm)
NOT130804358K
Harga WM:RM40 | EM:RM45

Produk keluaran muslim bertaraf 5 bintang terbaru dari kami. Mengandungi Khasiat Lumpur Gunung Berapi yang diimport khas dari KOREA untuk anda..

* Detoksifikasi Kulit
* Meningkatkan Sirkulasi Darah
* Menghaluskan Kulit
* Menghilangkan Racun Dalam Kulit
* Bersifat Terapeutik
* Mengurangkan Stress
* Kandungan Mineral Yang Tinggi

Fakta : Jika di KOREA orang ramai sibuk mengambil kesempatan untuk berendam dalam lumpur gunung berapi. Kini kami bawakan untuk anda dalam bentuk Bar yang senang dibawa kemana-mana. Ia juga boleh digunakan untuk seluruh tubuh tidak semestinya muka sahaja.

==========================================

Blinq Firming Lotion (150ml)
(NOT130905107K)
Harga WM:RM40 | EM:RM45

Produk keluaran muslim bertaraf 5 bintang terbaru dari kami.
Agen pembakaran lemak terbaik untuk anda dengan ekstrak lada hitam..

* Efektif untuk pembakaran lemak bawah kulit
* Membentuk badan yang Ideal
* Pemanasan / Pembakaran lemak berterusan semasa pergerakan!
* Ekstrak Lada Hitam
* Merawat selulit & rekahan kulit
* Sesuai untuk kegunaan umum seperti lenguh-lenguh, ketidakselesaan perut, angin dsb

Picit sejumlah duit syiling 10sen pada tapak tangan dan sapukan pada bahagian yang dikehendaki.

Lebih 3000 orang telah mencuba Blinq Firming Lotion dan mendapat kesan yang positive. Berikut adalah antara komen mereka :

1. "Dyana Dhiani Melaka : Hanya sedikit sapuan....panasnya lama.....tapi selesa. Semakin byk pergerakan badan, semakin efektif rasa panasnya. Lg satu yg saya perasan, bila mkn makanan berminyak2.....sapukan di perut....kejap lg mesti ada output. Mmg awesome. Walaupun namanya slimming lotion, saya turut menyapu pada bhgn pinggang juga....terutama hari pertama datang bulan. Mmg bagus....Sangat berbaloi sebab diberikan secara percuma. Harap2....lepas ni ada lg keluaran blinq slimming lotion diberikan secara percuma."

2. "Khadijah Abd : seikhlasnya,mmg superb losyen ni..dpt melegakan sengugut sbb trase hangat..lancar je peredaran..pastu,klu ade masalah membuang,sebelomtdo,sapu2..insyaAllah pagi esok,terus membuang..perut pon kempis...yg plg best"pembakaran berterusan semasa pergerakan"mmg terbukti...bilaaktif,terasa hangat meresap ke kulit...."

3. "SN Harmizah : A ah opkos penah pakai..n slalu pakai..
Kalau sakit perut sbb senggugut, sapuuu losyen ni...
Kalau sakit perut atau sakit2 badan, sapuuuu losyen ni.,
Kalau nak ilangkan selulit kt tempat2 tertentu pun, sapuuuu losyen ni..(mmg berkesan!)
Kalau nak ilangkan lemak2 kt bhgn yg tersembunyi, sapuuu losyen ni..(serius mmg nmpk ada sikit kurusssssss)
Kalau lenguh2 kaki, sapuuuuu gak losyen ni.. (saye kerap gak sakit lutut!klh opah saya )
Kalau kaki rasa kebas2 atau 'cramp' tu elok la sapuuu losyen ni sbb ia memanaskan bdn n bg aliran darah berjalan lancar..
Tapi hati-hati kalau nak sapuuuu losyen ni..jgn sapu byk2 tau..panasssss!!kesannya lebih dr 24jam..
Wangi? Semestinyelah!!!"

==========================================

Blinq Nano Serum (30ml)
NOT130602070K
Harga WM:RM40 | EM:RM45

Produk keluaran muslim bertaraf 5 bintang terbaru dari kami. Mengandungi Nutrisi Eksklusif untuk kulit anda..

TESTIMONI

Blinq Nano Serum (30ml)
NOT130602070K
Harga WM:RM40 | EM:RM45

Produk keluaran muslim bertaraf 5 bintang terbaru dari kami. Mengandungi Nutrisi Eksklusif untuk kulit anda..

* Menganjalkan Kulit
* Mengurangkan Kedutan
* Agen Anti Penuaan Yang Baik
* Merawat Sunburn, Jerawat, Ruam & Biji Halus Pada Kulit
* Menyerap Lebihan Minyak Yang Keluar Dari Kulit
* Membuka dan Melancarkan Pernafasan Pada Permukaan Kulit
* Mengawal Hormon & Suhu Kulit Wajah Pada Tahap Normal

Cara penggunaan hanya sapu pada muka anda sebelum skincare.

Lebih 3000 orang telah mencuba Blinq Nano Serum dan mendapat kesan yang positive. Berikut adalah antara komen mereka :

1. "Norsaliza Abu Bakar : Best sgt nano serum blinq...kulit sy jenis sensitif ..menggunakan nano nie membantu mengurangkan sensitif kulit n dapat membantu mengelakkan jerawat..saya suka nano serum..bila lg nak jual di pasaran sis"
2. "Pueraria Mirifica : lepas pakai BNS ni rasa lain mcm.sebelum ni tak pnh rsa cm ni.perubahannyer sgt ketara.suka sgt2..tpi nk pakai selalu syg takut cpt habis.saya de mslh kulit kusam tak bermaya,jeragat,kulit yg kering,eyebag n bengkak bwh mata,lingkaran gelap sekitar mulut.Alhamdulillah lps 2 minggu guna pori muka mengecil,jeragat smakin pudar, muka cerah sekata dan lembab je.saya suka BNS sgt2.."
3. "Teduhan Kasih : Sejak sya menggunakannya kulit memang halus sangat lembut gebu cerah sempurna selama sebulan hasilnya memuaskan wajah kusam tiada lagi jerawat jeragatpun dah berkurangan,sya akn teruskan menggunakan produk ni harus diyakini sangat puashati kualitinya berbaloi menjimatkan dengan berkesan,,yang paling penting sesuai untuk semua jenis kulit sebab family syapun pengguna setia blinq nano serum percaya kulit anjal dan awet muda"



Anda bila lagi nak mencuba?
Hubungi saya segera untuk mendapatkan "harga terjun gaung" yang meletop!! 
017 - 314 2415 lina

Tuesday, 3 December 2013

ADAB MANDIKAN BAYI BARU LAHIR...




Bayi baru lahir adalah khalifah Allah yang baru menjengah dunia selepas sembilan bulan tinggal di alam rahim. Justeru ibu bapa yang beragama Islam mestilah menyambut kelahirannya mengikut cara yang dianjurkan oleh Islam.Antara yang mungkin kita semua tidak beri perhatian adalah tatacara memandikan bayi baru lahir iaitu dari usia sehari hingga 40 hari. Dalam tempoh ini, kaedah mandian memainkan peranan penting dalam membentuk aliran darah dan pembentukan tulang yang baik.



1. Seeloknya mandikan bayi pada waktu dhuha, kerana pada waktu tersebut fisiologi kitaran darah dan degupan jantung bayi dalam keadaan tenang. Gunakan air yang suam.




2. Siraman pertama perlu dimulakan ke atas belakangnya secara perlahan-lahan, kemudian baru disiramkan ke kaki, seterusnya naik ke bahagian punggungnya.

3. Belaian dan gosokan lembut memainkan peranan penting semasa memandikan bayi. Ini akan membuatkan pengaliran darah bayi lancar dan baik. Siraman disertakan dengan sapuan sabun yang sesuai untuk bayi.

4. Seterusnya siram dari belakang hingga ke kepala. Siraman di kepala dilakukan secara perlahan, supaya air tidak mengalir masuk ke dalam lubang telinga. Semasa menyiramkan air di belakang kepala ke bahagian hadapan dahi, tangan digunakan untuk menggosok dahi.

5. Sebaiknya tugas memandikan bayi dilakukan oleh bapa. Sambil memandikan, hati berzikir Ya Latif, Ya Hadi.




6. Pastikan siraman tidak dilakukan pada muka bayi kerana ia boleh melemaskan bayi serta menyebabkan lubang hidungnya lembap seterusnya mudah selesema atau jangkitan kuman.





7. Siraman yang terakhir, dilakukan ke atas dada seterusnya hingga ke bawah. Tidak digalakkan menyapu sabun pada bahagian hadapan tubuh bayi usia ini, kerana bimbang air dan sabun menyebabkan bahagian pusatnya lembap dan seterusnya melambatkan proses ‘gugur’ tali pusat.

8. Selepas selesai mandi, lapkan seluruh badan bayi dengan tuala yang bersih. Cara mengelap dimulakan dari kepala kerana kelewatan mengelap bahagian kepala boleh menyebabkan kepala dan ubun-ubun bayi basah serta membawa masalah paru-paru lemah.

Waktu Berjimak Yang Dituntut Dalam Islam

Waktu Berjimak Yang Dituntut Dalam Islam
Sangat bagus jika diamalkan kerana ada keberkatannya.

1) Berjimak pada malam Isnin.Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yang berpegang teguh dengan kitab Allah dan redha terhadap segala pembahagian allah s. w. t

2) Pada malam Selasa.
Jika Allah mengurniakan anak ia akan mendapat nikmat mati syahid sesudah syahadah, dan Allah tidak akan azabkanya (turun bala) kepadanya bersama-sama orang musyrikin.

Mulutnya berbau harum, yang akan melembutkan hati orang, bersih lidahnya daripada mengumpat, berdusta dan mengadu domba.

3) Pada malam Khamis.
Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang yg bijaksana dikalangan yang bijaksana atau orang alim dikalangan orang alim.

4) Sewaktu matahari ditengah langit.
Jika Allah mengurniakan anak yang tidak dihampiri oleh syaitan sehingga ia tua dan menjadi seorang yang faqih. Serta Allah s. w. t rezekikan kepadanya keselamatan agama dan dunia.

5) Pada malam Jumaat.Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang pemidato yang berwibawa dan petah.

6) Hari Jumaat selepas asar.
Jika Allah mengurniakan anak ia akan menjadi seorang anak yang terkenal, masyhur dan alim.

7) Malam Jumaat selepas Isyak yang akhir.Jika Allah mengurniakan anak ia diharapkan menjadi seorang yang terkemuka.

Bacalah doa berlindung dari syaitan.Jika Allah kurniakan anak tidak dimudaratkan oleh syaitan terhadapnya selama-lamanya." ..

Wallau'alam.. :) Sekadar berkongsi..