itsAllAboutLivingMyth&HealthProducts

Tuesday 8 October 2013

ooo...baru tahu..



Buat Chef2, suri rumahtangga dan sesape saje yang suka masak...

ini cara betul mengunakan garam dan juga untuk rawatan mengikut cara Rasulullah....

Kita Disogok dgn fakta palsu... Ambik garam lbh blh kena drh tinggi (INI PROTOKOL YAHUDI)
Back to cara hidup nabi kita...

Sblm maakn nabi letak secubit gaarm di lidah untuk elak santau dan tapis makanan yang akan di makan... 

Sampai di tempat baru...nabi ambik garam dulu untuk sesuaikan hormon tubuh di tempat baru... 
Untuk ubat penyakit rohani.. Air perlu di campur garam terutama sihir dan santau...knp?

SEBAB...

Allah dah cipta garam sebagai penarik toksid/asid/racun dalam darah atau tubuh dan juga penarik unsur2 negatif, (pengamalan Pengamal Perubatan Islam untuk bersih rumah atau pagar rumah perlu tabur garam di sekeliling rumah. Garam juga unsur yang boleh balance balik sistem tubuh kita...INI SUNNAH KITA...
Tapi garam boleh jadi rosak apabila dimasak atau bertindakbalas dengan suhu tinggi/panas...maksudnya kalau nak masak... Guna garam bukit dan jangan bubuh garam masa makanan gelegak atas dapur.tutup api dan biar suhu turun dulu.baru letak garam...kita panggil bubuh garam atas darat macam orang arab buat... Bubuh garam masa nak makan.

Sebab?

garam ada sodium dan potassium... Tubuh perlu potassium lebih..kalau panas garam hanya tinggal sodium.potassium rosak dalam suhu panas.sebab tu kena darah tinggi.
Selok-eloknya di tempat makan sentiasa ada mangkuk kecil garam dan sunnah Rasulullah SAW mencalit secubit garam menggunakan jari kelingking kanan dan diletakkan ke lidah bahagian depan. Ianya akan mengaktifkan kelenjar enzim penghadaman. Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment